I mitten av januari presenterar Sparks Generation fäktning i en kampanj på sociala medier. På Spark Generations hemsida vill man samordna alla prova på-erbjudanden om fäktning som äger rum under våren.
Alla fäktföreningar kan delta i kampanjen genom att ordna gratis prova på-tillfällen för målgruppen 10-15 år. Prova på-tillfällena ska äga rum under perioden 3 februari-1 mars. En rekommendation är att planera in en särskild nybörjarkurs för åldersgruppen under april och maj så att de som provar och tycker det är kul kan hoppa in direkt.
Tanken är att det innehåll som Sparks Generation skapar ska spridas så brett som möjligt genom föreningens och föreningsmedlemmarnas egna sociala medier så att alla hjälps åt att marknadsföra prova på-tillfällena.
Anmälan
Anmäl din förening senast 9 januari kl 08.00 till Sparks via denna länk: Klicka här
Mer om Sparks Generation
“Sparks hjälper unga att hitta sin grej! Vi är en dörröppnare mellan unga och inkluderande & schyssta föreningar, där unga får utvecklas, känna inre glädje och gemenskap. Vår digitala plattformi nspirerar unga att hitta sin grej och matchar den med det lokala utbudet av aktiviteter och föreningar. Med hjälp av våra influencerambassadörer som Penny Parnevik, Wilma & Emil Holmqvist lyfter vi fram nya, kända och okända aktiviteter inom sport, kultur eller skolämnen. Sparks Generation är en ideell förening som finansieras genom donationer och bidrag. Bland våra donatorer och bidragsgivare finns bland andra Familjen Erling-Perssons Stiftelse, Skandia:Idéer för livet, James Burke Foundation och Vinnova, Social innovation steg 1.”
Läs mer på sparksgeneration.com