Nya Idrottsarenan Förening – detta ska föreningen göra innan 31 december - Svensk Fäktning
Hem » Aktuellt » Nya Idrottsarenan Förening – detta ska föreningen göra innan 31 december

Nya Idrottsarenan Förening – detta ska föreningen göra innan 31 december

Alla med administrativa roller inom fäktsporten är bekanta med IdrottOnline för LOK-stöd, bidragsansökningar och andra administrativa verktyg. Efter nästan 20 år är det dags för RF:s administrativa slagskepp att stängas ned.

De närmaste månaderna kommer funktioner att och finputsas och data att migreras för att få allt klart för det som ska komma istället: Idrottsarenan.

Riksidrottsförbundet har gått ut med instruktioner via e-post till alla föreningar om viktiga saker som varje förening behöver göra före årsskiftet i medlemsregistret:

  • Kontrollera och rätta alla kontaktuppgifter för föreningen
  • Kontrollera alla föreningens nyckelroller: Ordförande, kassör, LOK-stödsansvarig
  • Kontrollera att alla medlemmar som har svenskt personnummer har ett 12-siffrigt personnummer i registret

Skaffa Freja+ om du vill administrera din förening

Alla användare av Idrottsarenan kommer att behöva Freja+ för inloggning. Riksidrottsförbundet har ett avtal med leverantören som gör autentiseringen kostnadsfri.

Läs mer

Säker inloggning med Freja+

Hur kommer Idrottsarenan att fungera?


Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Du missar väl inte att få nyheter och viktig information om Svensk Fäktning?