Som medlemsförening i Svenska Fäktförbundet och därmed i Riksidrottsförbundet finns några delar föreningen är skyldig att göra. Dessa delar är bland annat att:
- genomföra stadgeenliga årsmöten
- betala årlig medlemsavgift
- ha uppdaterade kontaktuppgifter
- bedriva fäktning som idrottslig verksamhet.
Er fäktförening behöver därför redovisa information som efterfrågas av såväl Svenska Fäktförbundet som Riksidrottsförbundet. Föreningscheckin är Svenska Fäktförbundets sätt att samla in redovisning från respektive förening. Föreningscheckin görs årligen och är ett krav från RF.
Föreningscheckin öppnar 17 oktober och sista dag för er förening att svara på föreningscheckin är 20 november.
I föreningscheckin svarar ni på frågor med svarsalternativ gällande er verksamhet det senaste året. Ni behöver också, genom formuläret nedan, skicka in ert senaste årsmötesprotokoll, verksamhetsberättelse, resultat – och balansräkning samt revisionsberättelse. Tips är att ha dessa handlingar förberedda digitalt samt veta var ni hittar dessa tills när ni ska svara på check-in. Detta för att underlätta och spara tid för er.
Tänk på! Årsmötesprotokoll, resultat – och balansräkning samt revisionsberättelse ska vara signerade.
Utöver ovan vill vi att ni svarar på frågor om Trygg fäktning och IdrottOnline.
Alla föreningar ska skicka in en plan för Trygg fäktning.
Alla föreningar ska tilldela sina medlemmar nya roller i IdrottOnline.