Info till klubbar och SDF - Svensk Fäktning
Hem » Aktuellt » Info till klubbar och SDF

Info till klubbar och SDF

Standard bild, fäktsköld

Här nedan finns information om lite av varje inför hösten. Jag lägger ut informationen på svenskfaktning.se istället för att skicka mail då jag har haft problem med utgående mail till flera stycken.  

Välkommen till verksamhetskonferens och årsmöte i Stockholm den 30-31 oktober. Plats blir Rica Talk Hotell i Älvsjö. Själva årsmötet kommer att äga rum den 31 oktober på eftermiddagen.

Ämnen för verksamhetskonferens är Masters, utbildning och den nyss genomförda klubbdialogen med bl a nyckeltal. Inbjudan och mer information om program, tider kommer att sändas ut efter sommaren. Rese- och hotellbidrag (mot kvitto) kommer att utgå via Idrottslyftet med upp till max 2.000 kr per klubb. (Det gäller billigaste färdsätt, bil högst 18.50 kr/mil)

Rapporteringar
Just nu samlas statistik från klubbarna ihop och är det några klubbar som inte har sänt in sina medlemslistor så tar vi gärna emot dem även om de inkommer för sent för att få rösträtt på kommande årsmöte. De klubbar som inte har betalat föreningsavgift kommer att få ytterligare betalningspåminnelse (de får ej heller rösträtt om inbetalning inkommer efter 1/7).

Kansliet flyttar
Efter sommaren kommer kansliet att flytta till Idrottens Hus, invid Östermalms IP, i Stockholm. Det innebär att vi kommer att ha våra lokaler tillsammans med flera andra idrotter och närhet till RF/SISU och SOK. Preliminärt hoppas vi hinna med att flytta sista veckan i augusti för att vara igång i de nya lokalerna när verksamheten kör igång på allvar i september. Vi hoppas att det kommer att fungera smidigt med flytten och att det inte medför allt för stora problem under tiden innan vi kommer iordning igen. Mer info följer med den nya adressen och telefonnr.

RF påminner samtliga klubbar om att alla klubbar måste ha ett organisationsnr fr o m 1 januari 2011. Dvs.de föreningar som har organisationsnr men ännu inte registrerat det via IdrottOnline, eller de föreningar som inte har organisationsnummer, måste ansöka om ett organisationsnr och sedan registrera.

Bifogar meddelande från RF:

För nybildade föreningar tillhandahåller RF via hemsidan en ny ansökningsblankett med en ruta för organisationsnummer med kompletterande information om detta krav. Via länk kommer man direkt till SkV:s särskilda blankett för ansökan om ett organisationsnummer. Den innehåller också information om vilka handlingar som föreningen ska bifoga sin ansökan.

Numera kan också föreningar som ännu inte gjort det genom IdrottOnline själva registrera sitt organisationsnummer, vilket ca 4000 föreningar redan gjort.

RF avser att direkt informera de övriga ca 11 000 föreningar som också använder IdrottOnline och som ännu inte har ett organisationsnummer registrerat att omgående ansöka om ett, samt att om det inte sker före årsskiftet kan föreningen riskera att uteslutas ur sitt respektive SF.

Resten av era föreningar som inte använder IdrottOnline har RF ingen direkt möjlighet att bistå er i att nå. Det innebär ett uppdrag till er SF att hantera den informationsinsatsen själva. Vi förutsätter att den genomförs skyndsamt. Dessutom önskar Skatteverket helst ett relativt jämnt flöde av föreningsansökningar att hantera fram till årsskiftet.

Bifogad information från Skatteverket underlättar för era föreningar. Vi föreslår att ni också på något sätt i er egen information hänvisar till den.

Frågor besvaras av:
Thomas Karlsson 
RF-juridik 
08-6996132

Ladda hem SkV:s information om ansökan organisationsnummer ”

 


Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Du missar väl inte att få nyheter och viktig information om Svensk Fäktning?